Work – life balance: několik tipů

„Na začátku pracovního týdne si připomeňte, že nejvíce ze všech v zemědělském družstvu pracoval kůň, ale přesto se nestal předsedou“. 🙂

Všichni občas přeháníme s prací… A pak si říkáme, že bychom neměli. Jenže to se snadno řekne – dodržovat rovnováhu, mnohem hůř se to přenáší do života. Pokusily jsme se pro vás vybrat několik tipů, jak se do toho vpravit:  

Jak bychom tedy mohli začít pomalu začleňovat work- life balance do našeho života

1. Plánujme. A nejen práci, ale i volno.

Když si vytváříme plán na další týden, zkusme u toho myslet na aktivity, které nás nabijí energií. Pečlivě si zaznamenejme do diáře tenis s kamarádem, kino s partnerem, nebo večeři u rodičů. Tyto aktivity pak budeme mít na očích, budeme svoje pracovní setkání plánovat s ohledem na relaxační a společenské aktivity.

 2. Vynechejme aktivity, které nám berou energii.

 Kolik času bychom získali, kdybychom netrávili čas s kolegyní, která má víc novinek než bulvární tisk, ale nic z toho pro vás není přínosné? Nebo o kolik minut nebo hodin bychom mohli odejít dřív, kdybychom netrávili čas na sociálních sítích, u čtení zpráv, nebo kuřáckými pauzami?

3. Udělejme si pořádek i v domácích pracích.

 Pokusme se najít efektivnější způsoby, jak dělat věci. Naučme se využívat nákupy potravin přes internet, nebo zkusme sekání trávníku přenechat jako brigádu mladému sousedovi.

I když máte užší rozpočet, vyplatí se ušetřit čas.

Dalším nápadem je třeba výměna zručností s kamarádem. Svoji dokonalost při vrtání poliček můžeme vyměnit s kolegyní, která perfektně balí dárky, nebo peče cukroví.

 4. Cvičme.

 Vyčleňme si čistě pro sebe půl hodiny denně na cvičení. Možná si říkáte, že je to stejně zbytečné, protože třicet minut nic neznamená, jenomže výzkumy říkají, že lidé, kteří cvičí jsou více koncentrovaní a pozornější. A to ani nepíšeme o příznivých účincích na tělo.

 5. Připomeňme si, že i krátká relaxace, má dlouhý účinek.

Začít realistickými cíli je první krok jak zahájit work- life balance proces. Asi se nám nepovede odcházet z práce po osmi hodinách, doma se věnovat rodině a víkendy trávit odpočinkem. Můžeme ale zkusit pomalu zkracovat noční pobyty v práci a přidávat minuty oddychu do víkendové relaxace.

 

[top]